sábado, 1 de janeiro de 2022

The Red Glance - O Olhar Vermelho .03


03. Firm /03. Firme

Besides all that carnage that I saw every step I took, I still had to witness this: my friends still alive being devoured. They do not even have the strength to scream ... It seemed like a whole horde! Most had already died. I had to take some action. But armed with what? The rest of a spear ?!

Unfortunately there is no way to save even those who are still alive. They are infected. They would have to be executed anyway ...

The secret compartments of the arsenal are only available to those who have a high level. I mean, I'm in trouble! My uncle told me just about one of these compartments, and I'm glad it's very close to here.

I go as far as my memory can take me. On the floor, a metal plate loosens and there is where one of the weapons of our arsenal is hidden: Serra Rebound. I have to be very careful with it, any carelessness I can lose the arms, or the legs, or even the head!

This weapon is a bracelet attached to a glove. On the top are silver discs with "serrated teeth". They rotate in intensity as I trigger the mechanism on the glove. These discs can bounce off the wall until the force is completely lost. This can happen with only three hits on very solid surfaces. And our walls were made for that purpose.

I do not have enough aptitude to use a weapon like this, but my uncle trained me with top-level weapons in secret. I will have to rely on everything I have learned and regain my base back. With the gun on six discs, I'm going to meet all the bastards who killed my friends.

I will not leave one standing!

_____________________

Além de toda aquela carnificina que eu via a cada passo que eu dava, ainda tive que presenciar isso: meus amigos ainda vivos sendo devorados. Eles nem tem forças para gritar... Parecia uma horda inteira! A maioria já havia morrido. Eu tinha que tomar alguma providência. Mas armado com o que? O resto de uma lança?!

Infelizmente não há como salvar mesmo aqueles que ainda estão vivos. Estão infectados. Eles teriam que ser executados de qualquer maneira...

Os compartimentos secretos do arsenal só ficam disponíveis para aqueles que têm alto nível. Ou seja, estou enrascado! Meu tio me disse apenas sobre um desses compartimentos, e ainda bem que é bem próximo daqui.

Vou até onde minha memória pode me levar. No chão, uma placa de metal se solta e lá é onde está escondida uma das armas do nosso arsenal: Serra Ricochete. Tenho que tomar bastante cuidado com ela, qualquer descuido posso perder os braços, ou as pernas, ou até mesmo a cabeça!

Essa arma é um bracelete conectado a uma luva. Na parte de cima, ficam discos de prata com "dentes" de serra. Elas rotacionam na intensidade que eu aciono o mecanismo na luva. Esses discos podem ricochetear na parede até perder completamente a força. Isso pode acontecer apenas com três impactos em superfícies muito sólidas. E nossas paredes foram feitas com esse propósito.

Não tenho aptidões suficientes para usar uma arma como essa, mas meu tio me treinava com armas de alto nível às escondidas. Vou ter que confiar em tudo que aprendi e recuperar a base de volta. Com a arma preparada com seis discos vou de encontro com todos os malditos que mataram meus amigos.

Não deixarei um de pé!

Nenhum comentário:

Postar um comentário

Postagens mais visitadas